Ahad, 23 November 2014

BAGAIMANA MENURUNKAN BERAT BADAN DAN MENGATASI MASALAH KULIT KUSAM

Assalam.. Hari ni nak kongsikan tentang memilih produk2 selepas berpantang...
Pengalaman saya bersalin anak yg ke3 mmg berlainan dgn anak yg lain.. Baby kali dah kententuan Allah agaknya.. Lahir-lahir, terpaksa masuk icu kerana jangkitan kuman.. Then, smbung plk diwad kerana kuning...
Tp bkn nak cite pasal tu... Just nak kongsi dgn mommies2 or bakal mommies... Kalau nak membeli set selepas berpantang, eloklah fikir kan keperluan ubat tersebut.. Contohnye, jamu2 bila dh beli anda rasa anda betul2 gunakan atau tidak... Ada sesetengah orang, memang sebelum bersalin, berkobar-kobar nak pakai set jamu tu...tp pas bersalin... Ada yang tak boleh nak pakai dan makan macam saya... ( ha... yg seterusnya baru ada kaitan dengan cerita yang diatas td tu.. Heehehe..)

(Jom tengok mummy Sarah ni buat macam mana untuk atasi masalah berat badan dan kulit kusam selepas bersalin)


Kurus Selepas Bersalin Sampai Turun 20kg! Wow! from iReach HD on Vimeo.


Baby saya ada masalah kuning..jd xdptlah nak makan jamu dlm tempoh 2 mggu lps berslin tu... Ingatkan sampai situ je.. Lpas kuning dah ok,saya cuba makan jamu yg dh dibeli..  Lepas makan anak jd batuk2. ( of coz..breastfeeding kan..)
Mgkn jamu tu panas dan tak sesuai ngan anak saya. Sekarang baby dah nak masuk 3 bln.. Masih tak berani nak makan jamu tu..skang mkn supplement je... (Pun ok... tak de masalah apape.. dan  mmg dicadangkan oleh pihak hospital.) So... Advise saya pd mommies2... Lbh baik cari supplement dlm tmpoh nak breastfeeding anak ni.. Lagipun... Ada supplement yang memberi maanfaat yg lebih dari keperluan tubuh kita..  Ibu sihat, anak pun sihat...



Akhir kata, beli ikut keperluan, jgn membazir mcm saya, beli produk jamu hampir RM500 tapi tak dapat nak pakai, akhirnya kena keluarkan duit untuk beli supplements.. Kalau awal-awal beli supplements kan tak membazir...



SET BERPANTANG DAN MENYUSU







 Afalfa Complex
Volume : (L) 700 Tablet
               (S) 330 Tablet
Cara Pengambilan : Mengikut keperluan (Tidak lebih 10 biji satu hari ), selepas makan.
Kelebihan : Mengatasi sakit sendi, melawaskan pembuangan dan sebagai milk booster




 ESP
Volume : 850gm
Cara Pengambilan : 1-3 sudu sehari diwaktu pagi. Dibancuh dengan menggunakan air masak yang telah sejuk.
Boleh dicampurkan dengan minuman kegemaran seperti minuman bercoklat, kurma dsbg.
*Air yang panas akan menyebabkan kandungan protein dalam ESP rosak.
**Elakkan membancuh dengan minuman berkafein seperti kopi, teh, nescaffe kerana kafein akan mengganggu penyerapan nutrien.




Kelebihan : Meningkatkan tenaga, 
menggalakkan penghasilan susu, sumber protin non-GMO, mengandungi 9 jenis asid amino
yang penting dalam pertumbuhan sel-sel baru






Vitamin C - Sustain Realease
Volume : 180 Tablet
Cara Pengambilan : 1-2 Tablet sehari selepas makan.

Kelebihan : Anti Oksidan, menguatkan imunisasi, membentuk kolagen, mencantikkan kulit, mempercepatkan proses penyembuhan luka-luka.








B-Complex
Volume : 120 Tablet
Cara Pengambilan : 1biji sehari, diambil bersama dengan hidangan makanan anda.

Kelebihan : Mengandungi asid folik semulajadi dan kesemua 8 jenis vitamin B.
Baik untuk mengatasi tekanan, membaiki masalah rambut, mata, mencegah anemia, meredakan alahan dan detokfikasi.







Vita-Lea Iron Formula
Volume : 120 Tablet
Cara Pengambilan : 2 biji sehari selepas makan

Kelebihan : Multivitamin yang kaya mineral dan sebagi pelengkap nutrisi.
Semasa berpantang banyak makanan yang tidak dapat dimakan, jadi Vita Lea membantu menggantikan sumber vitamin dan mineral yang tidak dapat diambil ketika berpantang.
Ia juga memberi tenaga kepada ibu-ibu.








Zinc Complex
Volume : 120 Tablet
Cara Pengambilan : 1 Tablet semasa perut kosong

Kelebihan : Membentuk kolagen, mempercepatkan proses pemulihan luka, membantu mengatasi masalah rambut, kesuburan.









OsteMatrix
Volume : 120 Kaplet
Cara Pengambilan : 2-4 kaplet sehari, sebelum tidur


Kelebihan : Sumber kalsium yang telah dilengkapi magnesium, jadi ia lebih mudah untuk menyerap. Mengelakkan simpul mengkarung, krem kaki, membentuk tulang dan gigi yang kuat, menggalakkan penghasilan susu.











>>Tambahan sekiranya inginkan kulit yang cantik, mengatasi kulit kusam dan menurunkan berat badan dengan cara yang sihat semulajadi<<





Omega Guard
Volume : 90 Kapsul
Cara pengambilan : 2-4 ,Kapsul, 2 kali sehari. Selepas makan (mengikut keperluan)
Kelebihan : Membakar lemak, menentang kanser, meningkatkan sistem imun, mencegah penyakit saluran darah dan strok, memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout, mencegah imsomnia dan tekanan serta kandungan DHA penting untuk perkembangan otak dan memori ibu dan bayi. (bayi yang breastfeeding)






 Lecithin
Volume : 180 Kapsul
Cara makan : 2-3 kali sehari, 2 kapsul selepas makan.

Kelebihan : Pemecahan lemak dan kolesterol, perlangsingan dan mencegah obesiti, melindungi hati, mencantikkan otot dan kulit, mengurangkan allergi, menghalang kejadian batu karang, menghalang tekanan darah tinggi, meringankan sembelit.







*Perlulah difahami, pengambilan supplement untuk penghasilan susu ibu, bukanlah cara untuk memperbanyakkan susu ibu, tetapi vitamin berfungsi memastikan tubuh ibu sentiasa sihat, cergas, ceria dan bersemangat. Vitamin ini juga menjadikan susu yang dihasilkan lebih berkualiti. Lebih kerap bayi disusukan atau lebih kerap sesi perahan, maka lebih banyak susu ibu dihasilkan


Untuk sebarang pertanyaan/tempahan,
hubungi saya di
sms | wassup : 019-411 0544
SID :1077786







 
Catat Ulasan