Khamis, 5 Mac 2015

Cara Atasi Anak Kurus Kering & Selalu Sakit

Anak- Anak yang sedang membesar memang terdedah dengan persekitaran yang tidak sihat serta iklan-iklan dari media massa juga sering  menjadikan anak-anak lebih cenderung kepada pemakanan yang kurang sihat.

Saya sendiri tidak terkecuali dengan masalah anak saya yang makan hanya makanan kegemaran mereka (picky eater) serta kerap terkena jangkitan demam selsema kerana pemakanan yang tidak seimbang dan persekitaran yang tercemar.

Bagi ibu bapa yang menghantar anak ke nursery atau di pusat asuhan, lebih susah untuk memantau tahap pemakanan anak-anak.




Anak yang picky eater ini selalunya mengalami kemerosotan berat badan dan sistem imunisasi akibat kekurangan zat-zat penting semasa proses tumbesaran. Kadangkala, cara pengendalian makanan turut menyebabkan zat-zat didalam makanan kita rosak.

Bagi anak-anak yang kurang zat akan mudah dijangkiti penyakit, terutama anak yang tinggal di nursery, mereka mudah terdedah kepada penyakit berjangkit. kerana sistem pertahanan tubuh lemah, maka mudahlah anak-anak ini demam dan selsema.

Puan Sylvia Yong berkongsi tentang anaknya yang kurus dan memilih makanan, sehinggakan doktor menyarankan agar diberi supplemen multivitamin.

Puan Irayanti pula menghadapi masalah anak kerap demam selsema di nursery.



Anak Kurus Kering & Selalu Sakit Di Taska, Apa Nak BUAT? from iReach HD on Vimeo.

Meal Shake Bantu Tambah Berat Badan & Tingkatkan Kesihatan Anak

Walaupun masalah mereka berbeza, tp penyelesaiannya sama.

Meal Shake merupakan multivitamin yang telah membantu peningkatan berat badan anak Puan Sylvia selepas penggunaan selama 3 bulan.
Manakala Puan Irayanti pula mendapati, anak beliau semakin sihat dan kurang dijangkiti demam selsema selepas menggunakan Meal Shake dalam 3-4 bulan.

Meal Shake telah membuatkan mereka jatuh hati. Semuanya kerana kesihatan permata hati dan keluarga tersayang yang terbukti menunjukkan peningkatan dalam waktu yang agak singkat.


Satu lagi vitamin yang saya cadangkan adalah Vitalea For Kids. Ianya dimakan secara kunyahan dan mempunyai rasa anggur yang hebat. Anak-Anak anda pasti akan sukakannya. 

Sebenarnya Vitalea For Kids ini baru saja muncul setelah hilang agak lama di pasaran. Ini kerana Shaklee sangat komited dalam kualiti dan keberkesanan produknya. Vitalea for Kids yang kini telah telah dinaiktarafkan formulanya (improved formula). 

Dengan hanya 1-2 tablet pengambilan dalam sehari anak-anak mampu mendapat 18 jenis nutrisi vitamin dan 14 daripadanya telah diperhebatkan formulanya. Pengambilannya dapat membantu membekalkan 18 viamin dan mineralyang diperlukan tubuh seorang kanak-kanak yang sedang membesar. Selain itu pembinaan kalsium dalam tulang menjadi sihat dan kuat. Ianya juga membantu kecergasan anak-anak kekal aktif dalam aktiviti seharian.

Klik VITALEA FOR KIDS
Untuk maklumat lanjut





 
Hubungi saya untuk maklumat lanjut
sms | wassup : 019-4110544


*penghantaran ke seluruh negara
**share jika anda rasa ianya bermanfaat

Tiada ulasan: