Selasa, 2 Disember 2014

43 JENIS PRODUK YANG DISENARAI HITAM KKM

Assalam dan salam sejahtera semua pembaca jagasihat.com...
Semoga anda semua diberkati Allah, ceria dan sentiasa berseri-seri hendaknya..

Bila bercakap tentang kecantikan, seri wajah, dah tenu ramai yang mengimpikannya bukan? Zaman sekarang ni, bukan wanita aje yang cenderung menjaga kecantikan, kaum lelaki juga dah pandai dan tahu kepeningan menjaga kulit ni.




Tetapi, oleh kerana obses dengan kecantikan, atau mungkin terdesak, ramai yang sanggup mencuba pelbagai ubat kecanikan yang keselamatannya tidak terjamin. Ada sesetengah produk yang menggunakan bahan-bahan terlarang seperti mercuri, hydroquinone, tretenoin. Ada juga kosmetik-kosmetik ini dijual dengan harga yang sangat murah untuk menarik pelanggan.

Hasilnya pelbagai kesan yang memudaratkan seperti kanser kulit, payudara, hilang ingatan, parkinson, kegagalan fungsi buah pinggang dan lain-lain lagi.

Memang tak dinafikan, menjaga kecantikan itu perlu, apatah lagi bagi wanita yang telah berkahwin. Penting tau untuk menambat hati suami. Kecantikan, kekemasan diri, kebersihan dan kesihatan yang baik perlu selaras agar si suami tidak mempunyai alasan untuk mencari "sesuatu" di luar. Namun, haruslah ingat, perlu ada pengetahuan terhadap produk yang bakal kita gunakan supaya tiada kesan sampingan yang negatif pula. 



Saya akan kongsikan senarai kosmetik yang telah disahkan berbahaya oleh KKM. (saya kongsikan diakhir article nanti) Sebelum tu
jom tengok ni kisah seorang wanita yang sengsara akibat tersalah guna produk kecantikan yang menyebabkan wajah dia berjerawat, bernanah dan tidak berseri lagi. 7 tahun beliau menanggung kesengsaraan!



Cara Elakkan Jerawat Di Muka Dengan Cepat Lepas 7 Tahun Terseksa! from iReach HD on Vimeo.



Apa kelainan SET KECANTIKAN SHAKLEE ni..?








VITAMIN E-COMPLEX
  • Anti - Penuaan
  • Anti Oksidan
  • Memperbaiki parut - baiki bengkak dan kulit, boleh dikenakan terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut
  • Melindungi jantung
  • Mempertingkatkan kemampuan reproduktif
  • Kelestarian tenaga
  • Memperbaiki Atritis 
  • Tips: kenakan Vita-E Complex terus ke parut yang baru, InsyaAllah parut akan hilang.
PERBEZAAN SHAKLEE : Diperbuat daripada minyak soya organik dan minyak biji gandum, yang kaya dengan vit E, diekstrak d-alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi dan digabung dengan 8 jenis vitamin E (Alpha, Beta, Gama, Delta).


Ianya vit E yang paling lengkap dipasaran!!. mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap Vit E sepenuhnya dan penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium, mengukuhkan anti oksidan dan melindungi retina.



 SUSTAIN RELEASE VITAMIN C- PLUS 
  • Membentuk kolagen
  • Meningkatkan sistem imun badan
  • Mencantikkan kulit - pengambilan setiap hari boleh membantu mencerahkan kulit, melambatkan penuaan, menyekat pembentukkan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat
  • Mengekalkan kolestrol sihat
  • memperbaiki simtom pendarahan - kekurangan vit c penyebab gusi berdarah, lebam kulit, kecederaan lambat pulih, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
  • memperbaiki insomnia - masalah berkaitan mental dan stress
PERBEZAAN SHAKLEE : Pembebasan berterusan secara semulajadi.
 Bermaksud, vitamin dilepaskan secara perlahan-lahan di dalam badan, setiap jam 100mg. Selepas 5 jam barulah dilepaskan sepenuhnya.
Badan manusia biasa hanya boleh menyerap 100mg-200mg sahaja vitamin C, jika berlebihan akan dikeluarkan melalui urin. Oleh kerana itu Shaklee mencipta inovasi ini agar badan anda mendapat vit semaksimanya.



  • Sebagai pelembab
  • Mencegah pigmentasi
  • Melambatkan tanda penuaan 
  • Mengubati jerawat 



Kesan dari gabungan dari ketiga-tiga supplement ini:


  • Mengurangkan kedutan dan pembentukan garis-garis halus
  • Mencegah penuaan
  • Menjadikan kulit lebih kenyal
  • Mencerahkan kulit
  • Menjaga kulit dari sinaran UV
  • Mengurangkan parut jerawat
  • Menjadikan wajah bersinar dan bermaya
  • Menjadikan kulit wajah lebih cerah dan kemerahan
  • Menjadikan wajah lebih berseri

PILIHAN TAMBAHAN

ESP SOY PROTEIN ISOLATE POWDER
  • Awet muda
  • Meremajakan kulit
  • Pembekal tenaga
  • Membaiki pigmentasi
  • Asas untuk menggalakkan pembentukan sel yang sihat. Sel yang sihat dapat menyerap semua vitamin yang diambil secara optimum
PERBEZAAN SHAKLEE : Memiliki protin yang tinggi dan menggunakan kacang soya Non-GMO- yang tidak diubah secara genetik. Satu-satunya produk yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sesuai untuk semua peringkat umur dan pengidap kencing manis

GLA COMPLEX


Membantu menstabilkan hormon
jadi jerawat2 akan segan nak naik kat muka dan badan


Apa yang anda dapat selain dari kecantikan dari suplement-supplement ini?

  • SELAMAT
  • DIUJI SECARA KLINIKAL DAN TERBUKTI BERKESAN
  • SETIAP SATU SUPPLEMENT MEMBERI KESAN SAMPINGAN POSITIF KEPADA KESIHATAN ANDA. (Boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut)

Antara testimoni produk kecantikan shaklee



































TEMPAH SEKARANG!!!

Sebarang pertanyaan / maklumat lanjut,
SMS / Wassup Ayu : 0194110544

**Best Price Guaranteed
**Anda boleh memilih set mengikut keperluan dan budget anda. 

Tunggu!! Nak kan penjimatan seumur hidup dan kekal sihat dan cantik bersama kami di Shaklee? Jom sertai kami.. hanya hubungi saya, saya akan terangkan caranya 


TEMPAH SEKARANG!!!

Sebarang pertanyaan / maklumat lanjut,
SMS / Wassup Ayu : 0194110544

**Best Price Guaranteed
**Anda boleh memilih set mengikut keperluan dan budget anda.



 Berikut adalah senarai produk yang
diharamkan oleh KKM



Dikemaskini pada 24 February 2015.
Nama Produk
Jenis
Racun Dikesan
357 NASAL SPRAY 
TRADISIONAL
DEXAMETHASONE
ACAI BERRY ABC
TRADISIONAL
SIBUTRAMINE
ADEQUINN NUTRICOCO - NATURAL SLIMMING SUPPLEMENT
MAKANAN/MINUMAN
SIBUTRAMINE
AIR IKAN HARUAN
MAKANAN/MINUMAN
DEXAMETHASONE
AMBERINE 
TRADISIONAL
SIBUTRAMINE
ATIKA BEAUTY RENEWAL CREAM 
KOSMETIK
HYDROQUINONE DAN TRETINOIN
BEAUTE FIT BODY CONTOUR
MAKANAN/MINUMAN
SIBUTRAMINE
BEAUTIFUL SLIM BODY
TRADISIONAL
SIBUTRAMINE
BEAUTY LINE BEAUTITUDE MULTIPURPOSE CREAM
KOSMETIK
TRETINOIN
BIO DREAM GOLD
MAKANAN/MINUMAN
TADALAFIL
BIO MACA PLUS
TRADISIONAL
SILDENAFIL
BMI-9 XYLIMMING CAPSULE
TRADISIONAL
SIBUTRAMINE
BODY BEAUS 
TRADISIONAL
SIBUTRAMINE
BODY BEAUTY SLIMMING COFFEE
MAKANAN/MINUMAN
SIBUTRAMINE
BODY LIFT BIODEX 
MAKANAN/MINUMAN
SIBUTRAMINE
BODY TRIMZ 
MAKANAN/MINUMAN
SIBUTRAMINE
BRAZILIAN CATUABA
MAKANAN/MINUMAN
TADALAFIL
BRAZILIAN PROMAN-CATUABA COFFEE BLEND
MAKANAN/MINUMAN
TADALAFIL
BRO ALI COFFEE
MAKANAN/MINUMAN
ANALOG SILDENAFIL
CAFÉ ABANG YES
MAKANAN/MINUMAN
TADALAFIL




Nama Produk
Jenis
Racun Dikesan
YELLOW CREAM (KRIM KU-NENG)
KOSMETIK
HYDROQUINONE
YI ZHI YANG
TRADISIONAL
SILDENAFIL
ZARA REJUVENATION CREAM
KOSMETIK
HYDROQUINONE



Nama Produk
Jenis
Racun Dikesan
F250- HEALTH SLIM FITNESS
MAKANAN/MINUMAN
SIBUTRAMINE
FIGURE UP
TRADISIONAL
SIBUTRAMINE
GINSENG JIN FUI WAN 
TRADISIONAL
DEXAMETHASONE
GOJI GUARANA EXTRA
MAKANAN/MINUMAN
SILDENAFIL
GOJI GUARANA 
MAKANAN/MINUMAN
SILDENAFIL
GOJI MORE 
MAKANAN/MINUMAN
ANALOG TADALAFIL
GOJI PLUS CAPSULE
TRADISIONAL
ANALOG SILDENAFIL
GOJI YUMBERRY 
MAKANAN/MINUMAN
ANALOG SILDENAFIL
GUARACAFE 
MAKANAN/MINUMAN
SILDENAFIL
HANS BEAUTY TREATMENT TONER
KOSMETIK
HYDROQUINONE
HBW ICE LEMON TEA 
MAKANAN/MINUMAN
ANALOG SILDENAFIL
HOTTON VITALITY CANDY
MAKANAN/MINUMAN
ANALOG TADALAFIL
IE2 O 
MAKANAN/MINUMAN
SILDENAFIL
JAMU TRADISIONAL JAYA ASLI (ANTI ASAM URAT)
TRADISIONAL
DEXAMETHASONE
JINGLIDA 
TRADISIONAL
ANALOG TADALAFIL
KAPSUL LELAKI KUAT
TRADISIONAL
SILDENAFIL
KING CAPPUCINO 
MAKANAN/MINUMAN
SILDENAFIL
KINTOP 
TRADISIONAL
SIBUTRAMINE
KNIGHT COFFEE 
MAKANAN/MINUMAN
ANALOG SILDENAFIL
KOLEKCAFE POWER PLUS
MAKANAN/MINUMAN
SILDENAFIL


Terdapat banyak lagi senarai yang telah dikemaskini sehingga 24 Februari 2015. Layari http://www.pharmacy.gov.my/v2/ms/apps/adulterated untuk senarai lengkap lagi.

Akhir kata, saya doakan keselamatan dan kesihatan para pengunjung jagasihat.com. Berhati-hati lah dalam pemilihan produk. Pastikan ianya bersih dari racun yang memberhayakan. Pilih Shaklee sebagai pilihan bijak anda.




Catat Ulasan