Isnin, 25 Mei 2015

5 SEBAB ANDA PERLUKAN SUPPLEMENT : FAKTA MESTI BACA DAN KONGSI

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..

Pernah tak anda terfikir, kenapa kat pasaran sekarang, berlambak-lambak supplement kesihatan. Macam-macam jenama, bentuk, rupa ada.. Kilang berlumba-lumba nak keluarkan supplement di pasaran sekarang ni.

Kerana para pengusaha sudah mula menyedari kepentingan supplement dipasaran kerana beberapa faktor yang menyebabkan kita semua sebenarnya memerlukan supplement untuk terus hidup dengan sihat dan mengelakkan kos rawatan yang lebih mahal berbanding kos supplement itu sendiri.

Berikut saya kongsikan 5 Faktor yang anda perlu tahu.



FAKTA

#1. Nutrien dalam makanan pada hari ini semakin berkurangan kerana tanah pertanian dah kurang berkualiti
(Boleh refer disini: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1300/J064v26nO1_10)

#2. Amalan pemakanan seharian yang kurang seimbang, lebih2 lagi kalau terpaksa makan diluar

#3. Faktor pencemaran alam seperti asap kereta, radiasi (⇨paling kerap kita terdedah melalui handphone, komputer, brg2 elektrik), habuk construction, asap kilang dan lain2.

#4. Kerap stress. Byk faktor yg menyebabkan kita stress, mungkin di tempat kerja, dirumah dan pelbagai faktor lain. Stress ni memberi kesan kepada bacaan kolesterol. Walaupun kita rasa dh elakkan makanan berlemak!!

#5. Barang yang kita terdedah dengan bahan- bahan kimia. Walaupun rasa-rasanya kita hanya makan makanan organik dan menggunakan produk organik, sebenarnya bhn kimia ni tersembunyi dalam barang plstik, dakwat pen, baju, kasut dan sebagainya.
Sebenarnya banyak lagi faktor2 lain yg boleh merosakkan badan kita.
Mungkin ada yang kata, alah.. Mak ayah aku xmakan pun supplement2 ni dulu.. Elok je sihat.. Sampai ajal mati jugak...

Perlu kita sedar byk perbezaan dulu dan sekarang.. Salah satunya cara pemakanan dan faktor persekitaran.. Jadi tak perlulah nak tipu diri sendiri. Kesannya atas diri sendiri, bukan orang lain...
Pilihan yang anda boleh buat...

1. Makan ubat bila dah sakit..
@
2. Kawal dan jaga sebelum sakit..
@
3. Kawal dan jaga sebelum sakit dengan supplement yg benar2 selamat digunakan iaitu SHAKLEE
@
4. Kawal dan jaga dengan supplement yang anda tak perasan pun kewujudan bahan kimia yang bakal beri kesan sampingan lebih buruk pd kesihatan anda..
Ingat, manusia sentiasa ada pilihan...


Baik, kenapa saya memilih Shaklee dan mengatakan ianya selamat?

Kerana di Shaklee kami mempunyai lab sendiri, saintis sendiri, nutritionist sendiri dimana kesemua ini tempat untuk kita rujuk kembali sekiranya wujud masalah. (Tiada masalah pun sebelum ini..)

Shaklee memastikan produk-produknya daripada vitamin, penjagaan kecantikan, rangkaian pembersih rumah, hingga ke penapis airnya adalah sentiasa selamat, sentiasa berkesan, dan seniasa mesra alam. Setiap tahun, lebih daripada 80,000 ujian kualiti dijalankan dalam masa setahun bagi memastikan kenerkesanan dan ketulenan yang sebenar. Lebih 350 UJIAN dijalankan keatas setiap ramuan baru untuk mengesan bahan pencemaran berbahaya.

Shaklee telah lama bertapak di dunia, malah vitamin Vitalea adalah peneraju vitamin didunia. perkataan VITA-MIN wujud dari Shaklee.

Jom tengok gambar Puan Mary ni.. Puan Mary ni ada kembar, apa yang berbeza, Puan Mary mengamalkan Shaklee manakala kembarnya tidak. Lihat perbezaan mereka!!


Gambar atas masa mereka umur 4 tahun, gambar bawah masa umur 69 tahun. Nampak kan beza antara yang amalkan Shaklee dgn tidak?

Prepare utk hari2 tua kita... biarlah kita hadapi hari tua dengan cergas, tak ada sakit2, boleh beramal ibadat dgn baik, & yg penting kita tetap boleh cergas2 macam biasa walaupun dah jadi nenek-nenek.
Shaklee-kan rumah, Shaklee-kan family!

Nak jadi seperti mereka juga, nak join kami di shaklee, wassup saja saya di 019-4110544.
Saya akan memberi konsultasi percuma kepada anda!

Bertindak sekarang!!



Anda juga mungkin meminati artikel ini..



PENJAGAAN KESIHATAN SEHINGGA KE PERINGKAT DNA
CARA PENGIRAAN KOLESTEROL

PERBEZAAN UBAT DAN SUPPLEMENT -SELAMATKAH SUPPLEMENT?
KETAHUI PERBEZAAN VITAMIN NATURAL DAN SINTETIK SERTA KESANNYA DI ARTIKEL INI

Catat Ulasan