Ahad, 28 Disember 2014

Banjir di Lintang

Dalam bulan ini kita mendengarkan banyak khabar banjir yang menyayat hati.. terutama di Pantai Timur. Dalam keadaan yang lembab ini banyak penyakit yang mungkin akan hinggap sekiranya antibodi kita lemah. Anak-anak kecil apatah lagi.

Saya sendiri telah mengalami bencana ini. Selama 2 hari saya terperangkap di kem (saya bertugas sebagai seorang jurulatih PLKN) kerana jalan keluar dari kem mengalami banjir yang teruk.

Perkampungan berdekatan juga dinaiki air dengan begitu dasyat, hampir mencecah ke bumbung rumah. Anak-anak saya pula bersama dengan pengasuh. Rumah pengasuh turut dimasuki air dan mereka terpaksa berpindah ke kawasan tinggi.

Bayangkan, saya berada dikem, anak-anak bersama pengasuh di tempat pemindahan. Sedih, risau, semua bercampur.

Makanan di kem yang sepatutnya 6 kali sehari bertukar-tukar menu, dah menjadi menu yang berulang-ulang. Sepatutnya makan tengah hari pada jam 12.30 tgh hari, lewat kepada 1.30 petang. 

Elektrik pun terputus, macam mana agaknya anak saya yang berumur 4 bulan di tempat pemindahan?

Mujurlah keesokkannya banjir mulai surut. Saya dapat berjumpa kembali dengan anak saya. Alhamdulillah anak-anak sihat, suami dan saya juga sihat. Hanya doa yang dapat megiringi magsa-magsa banjir diseluruh negara.

*******
Jika anda ingin memberi sumbangan, boleh salurkan kepada akaun dibawah. Kami ingin mengumpul dana bagi menyumbangkan water pitcher kepada mangsa-mangsa banjir. Bekalan air bersih amat diperlukan, teruama bagi ibu-ibu yang hendak membuat susu bayi.


MAYBAN 5082 8930 5221
Nor Sakinah As'aaduddin
Email : sakinahbaraq@gmail.com
Reference : waterpither #wol1

IsyaAllah akan diuruskan dengan penuh amanah.


________________________________________________________________________________

Jaga kesihatan anda dengan mudah. Hanya ambil Vita-Lea untuk pelengkap vitamin anda.





Multivitamin yang mengandungi 28 vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh kita. Membantu mengekalkan kesihatan yang baik dan pembentukan sel-sel darah merah.

Tempah Sekarang!

Ayu : 019-4110544 - wassup @ sms
Emel: greatteacherayuni@gmail.com

Harga terbaik menanti anda sempena hujung tahun ini!






Tiada ulasan: