Rabu, 7 Januari 2015

RAWAT EKZEMA DENGAN RAWATAN SEMULADI SHAKLEE


    Assalamualaikum dan salam sejahtera...biasanya masalah eczema ni terjadi dikalangan bayi dan kanak-kanak. Tetapi, orang dewasa juga ada yang mengalaminya. Penyakit ni taklah serius dan tidak berjangkit, cuma akan menimbulkan rasa tak selesa dan menyebabkan kulit jadi buruk sehingga di satu keadaan kulit jadi melepuh, berair, bersisik, timbul bintik-bintik merah dan kulit terasa panas.
    Apa sebenarnya eczema tu?
    Ekzema adalah sejenis penyakit kulit yang menyebabkan rasa gatal-gatal, kering, mengelupas dan kadang-kadang sedap menggaru sampai berdarah!

    Puncanya adalah dari kecacatan struktur dan imun yang ada pada gen seterusnya menjejaskan system pertahanan kulit - organ terbesar pada tubuh manusia! Ianya adalah penyakit genetic.

     

 
Jadi apakah cara yang terbaik untuk merawat penyakit ini? Lebih-lebih lagi jika yang menghidapnya adalah bayi atau anak-anak kita.. takkan nak bagi ubat sebarangan yang boleh menjejaskan pada jangka masa panjang kan?

Jangan risau Shaklee ada penyelesaiannya! Dah tentulah ianya lebih selamat dan semulajadi..

Jom kita rawat ezkema mengikut peringkat umur..

# BAYI - Kurang dari setahun.

Yang perlu mengambil supplement adalah IBU, bukan anak ye.. Ibu boleh cuba ESP dan Omega Guard. Kebaikan kedua-dua supplement ini akan disalurkan kepada bayi melalui susu ibu.

Selain dari itu, ibu juga boleh mendapatkan manfaat dari ESP dan Omega Guard.

Sapukan Herbal Blend untuk kurangkan rasa gatal pada bayi. Herbal blend ini boleh digunakan oleh semua peringkat umur. Ibu boleh sangat gunakan untuk tumit yang merekah tu.. dan boleh gunakan juga untuk sebarang masalah kulit.

Boleh gunakan Vitamin E, sapukan pada kulit yang luka jika takut kulit anak tinggal parut nanti.


#KANAK-KANAK - 1 Tahun keatas

Bayi yang berumur setahun keatas dah boleh amalkan Omega Guard. Omega Guard boleh membantu dalam merawat dan mengawal masalah ezkema ini. Ia membantu menguatkan membrane sel dan mencegah keradangan dan mengurangkan kegatalan.

Mealshake pula kaya dengan multivitamin dapat membantu memperbaiki semula kulit yang rosak. Gunakan juga Herbal Blend, sapukan ditempat bermasalah agar anak kita tak asyik nak menggaru sehingga kulit berdarah.

Jika takut parut kekal dikulit sapukan vitamin E.

#REMAJA & DEWASA

Lebih elok jika diamalkan saja ESP kerana ia membatu menghasilkan kulit yang cantik dan sihat. Ekzema akan merosakkan sel-sel kulit, ESP membantu mempercepatkan penghasilan sel kulit yang cantik.



MANFAAT ESP SHAKLEE

Tambahkan Vitamin E untuk mempercepatkan rawatan kulit yang rosak. Vitamin E sememangnya sangat baik unTuk kulit. Vitamin E yang baik adalah vitamin E yang mengandungi Ekstrak biji anggur yang mempercepatkan pemulihan kulit-kulit yang rosak. Hanya Shaklee menawarkan vitamin E yang mengandungi ekstrak biji anggur ini.

Jika sering diamalkan, anda akan melihat perubahan kulit - kulit semakin halus, cantik, parut pudar dengan berkesan. Vitamin E juga memastikan luka dari jangkitan bakteria. Jika kulit terluka sapulah vitamin E ini dengan segera untuk mengelakkan parut kekal.Bagusnya vitamin E ini, membantu meningkatkan imunisasi badan untuk bertindak melawan ezkema

OMEGA GUARD pula memastikan kulit sentiasa lembab. Pesakit ezkema mempunyai kulit yang sangat sensitive, jadi kulit mereka tidak boleh kering kerana akan mengakibatkan mereka merasa gatal dan mulalah nak menggaru kan..

Sebenarnya, ESP dan OMEGA GUARD sangat bagus diamalkan untuk perawatan dari dalam. Kedua-dua ini dapat membantu mencegah eczema dari terus merebak ke kawasan lain.

HERBAL BLEND pula membantu melegakan gatal-gatal dan rasa pedih dengan segera. Apabila disapu dikulit, kulit akan terasa nyaman, jadi gatal dan pedih tu akan beransur hilang.

MEAL SHAKE juga membantu memperbaiki kulit yang rosak seperti ESP. Bagi remaja dan dewasa, boleh buat pilihan untuk mengamalkan ESP @ MEAL SHAKE.

Dengan mengamalkan AFALFA COMPLEX pula, ia membantu menguatkan system dalaman badan dengan menyahtoksin dari badan. Selain itu, ia juga membantu mengawal masalah alergi.

Cadangan-cadangan ini tidaklah perlu diambil kesemuanya. Sekiranya anda komited untuk mengawal masalah eczema ini wassup saya agar saya boleh bantu memberi cadangan mengikut tahap masalah eczema anda. Walaubagaimanapun, sekiranya anda mengambil kesemua vitamin ini dalam diet harian anda sudah tentulah lebih bagus untuk membendung dan mempercepatkan proses pemulihan.

Selain itu, anda juga akan mendapat pelbagai manfaat lain dengan mengamalkan vitamin-vitamin ini.

Anda boleh menghubungi saya di

AYU
019-41190544
sms| wassup





Pic credit to : www.mama2r.com

Tiada ulasan: