Sabtu, 21 Mac 2015

SUAMI VS ISTERI???

Kawan-kawan semua... betapa istimewanya seorang insan yang bergelar wanita ni..

Peluang untuk mendapat pahala mudah je, betapa Islam sangat menyanjung kaum wanita.
Sebenarnya wanita dianugerahi pelbagai perkara yang orang lelaki tak mampu nak lakukan!

Ha, abang-abang, para suami janganlah marah pula.. mungkin inilah kelebihan-kelebihan yang Allah berikan kepada orang perempuan ni dimana abang-abang dan para suami tak mampu nak buat.

Jadi, para wanita dan isteri, hargailah diri anda, kehidupan anda dan keluarga anda.

Kadang-kadang, kakak-kakak bila dah penat tu, mesti ada terkeluar ayat-ayat cenggini kan..

"orang laki ni memang malas lah... bukan nak tolong mengemas rumah... kita ni, nak masak lagi, jaga anak lagi, semua nak buat... tolong sikit tak bole keeee...."

ataupun...

Para lelaki pula..

"Ni kete yang duk kat line kanan ni dah la bawak lembab, kalau bukan warga emas... mesti pompuan!!"

So, bila nak habis?? Yang perempuan kata lelaki, yang lelaki kata perempuan..

Video dibawah bukanlah hendak merendahkan mana-mana pihak. Cuma setiap dari kita ada kelebihan dan kekurangan masing-masing. (saya pasti semua orang maklum dengan ini)

Setiap individu, tak kira lelaki atau perempuan Allah dah jadikan kita keunikan masing-masing, cuma bagaimana caranya kita nak "upgradekan" keunikan kita ni? Jadi, wanita dan lelaki telah Allah ciptakan saling melengkapi antara satu sama lain.

Sang lelaki ada kelebihan dan kekurangannya sendiri begitu juga dengan kaum hawa... Jadi, kaum hawa jangan selalu complain tak cukup masa lah.. itu lah.. ini lah... cuma hati nak atau taknak aje...

Cuma mintalah dengan Allah apa yang kita nak tu.. lebih spesifik lebih bagus.

Jom tengok video ni untuk ketahui salah satu kelebihan wanita yang lelaki tak ada...




Kenapa Emak Yg Sibuk Jaga Anak Pun Mampu Buat Bisnes. from iReach HD on Vimeo.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ingin menjana pendapatan sampingan?
Duduk dirumah pun boleh buat duit... rajin atau malas aje..

Boleh pm saya untuk dapatkan caranya. Bisnes dengan modal yang sangat rendah. Tak perlulah buat loan bagai... modal tak sampai RM80 pun...

Latihan dan tunjuk ajar disediakan

Ayu
019-4110544
sms | Wassup | Emel : greatteacherayuni@gmail.com
Catat Ulasan