Selasa, 5 Mei 2015

KELEBIHAN VITALEA

FAKTA MENARIK TENTANG VITALEA
- MULTIVITAMIN TERTUA DI DUNIA!


Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.. Alhamdulillah, hari ni masih diberi kesempatan untuk berkongsi lagi. Sempena umur 100 tahun Vitalea, perkongsian hari berkisar tentang vitamin tertua di dunia ini... dari mana datangnya nama vitamin ni? Ha ni yang saya nak ceritakan.

Gambar kat atas tu adalah gambar multivitamin yang tertua di dunia. Apa?! Shaklee adalah pengasas vitamin?! Ya, memang benar, multivitamin ini dicipta oleh Dr. Forrest C. Shaklee.

Sebab itulah, saya sangat yakin dengan produk-produk shaklee selain daripada kandungannya selamat, Shaklee sebenarnya peneraju vitamin di dunia tau.

VITALEA SHAKLEE
Ianya merupakan multivitamin pertama yang dicipta di dunia. Asalnya dikenali sebagai "Vitaliza-Mineral" dan disingkatkan sebutannya kepada Vita-Min. Sehinggalah kini, perkataan "vitamin" sebenarnya bermula dari Shaklee.

Ha.. Teruja tak korang... Masa mula-mula dengar, saya pun teruja, terus jatuh cinta, terus nak sharing ngan orang lain.. (hehehe)

Ok, 90 tahun dulu, Vitalea ni berbenuk cecair. Dengan peningkatan teknologi ia ditukar ke dalam bentuk tablet yang bersalut spirulina. Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstark daripada sayuran dan buah-buahan, 12 vitamin dan 7 mineral penting sepertimana yang disarankan oleh RDA.


Formula Vitalea ni sangat komprehensif dan seimbang. Dibawah, saya senaraikan viamin yang terkandung didalam vitalea

  • BIOTIN - Membantu badan menghasilkan tenaga dari protin dan lemak
  • VITAMIN D - Menyokong penyerapan kalsium unuk tulang dan gigi yang sihat
  • BETA KAROTENA - Meningkatkan kesihatan mata, kulit dan sistem imunisasi 
  • VITAMIN E - Menyokong kesihatan sekular dan meningkatkan kesihatan hati, usus, dan fungsi imunisasi
  • KALSIUM - Menyokong kekuatan tulang, pengaliran urat saraf dan otot-otot
  • BORON - Membantu dalam metabolisma Vitamin D dan mineral yang terbabit dalam perkembangan tulang
  • MAGNESIUM - Menyokong kekuatan tulang, fungsi otot, dan membantu dalam mengekalkan tekanan darah normal dan denyutan jantung
Vitalea adalah tablet multivitamin terpantas larut dalam air dan tubuh manusia. Mineral yang terkandung didalamnya mudah berintegrasi dengan protin untuk penyerapan pantas oleh usus kecil.

Menariknya, dalam ujian klinikal membuktikan, dengan pengambilan Vitalea Shaklee selama setahun, boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%. Jadi, takdelah asyik nak ke hospital aje..

"Pada tahun 2000, Vitalea telah dipilih oleh Center For Science di Amerika Syarikat sebagai THE BEST MULTIVITAMIN didalam Public Interest."

Vitalea telah menjalani sebanyak 340 ujian kawal mutu! Vitalea sangat disarankan untuk ibu hamil yang anemia dan mereka yang mengalami pendarahan yang banyak seperti ibu yang baru lepas bersalin.

Sekiranya anda memang malas nak telan vitamin banyak-banyak, Vitalea adalah option terbaik kerana apa? Namanya saja dah MULTIVITAMIN... dah tentulah ianya lengkap dengan semua vitamin yang diperlukan tubuh kita.

Bagi individu yang gemarkan junk food atau sedang berdiet, Vitalea mengandungi Pottasium. Kekurangan pottasium dalam badan akan membuatkan kita selalu lapar dan sukee... nak menguyah makanan ringan. Jadi, vitalea dapat membantu orang yang nak diet dan mengelakkan food craving ni.






Baik, ini adalah ringkasan kebaikan Vitalea untuk tubuh kita

  • Penambah tenaga segera, mengurangkan keletihan, menambah kecergasan tubuh dan kekuatan mental ibu-ibu 
  • Menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran 
  • Penting untuk pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku, hormon dan menjaga kesihatan tiroid 
  • Melengkapkan nutrisi bagi mereka yang sukar untuk mendapatkan diet yang seimbang atau mempunyai sakit seperti anemia, pengamal vegetarian 
  • Membantu merangsang proses metabolisme badan 
  • Melambatkan proses penuaan 
  • Melindungi fungsi organ seperti hati, jantung dan buah pinggang. 
Sekiranya anda merupakan golongan ini, jangan bertangguh untuk order Vitalea ni dari saya..

  • Ibu mengandung / menyusu
  • Wanita yang sedang berpantang
  • Pengamal vegetarian
  • Perokok
  • Peminum tegar alkohol
  • Penggemar masakan panas
Disini saya sertakan sekali apa kata mereka tentang Vita Lea ni

‘Memang terasa badan sihat dan kuat bertenaga, thanks to biotin berat pun terkawal..my fave product selain lecithn,herblax n vitamin c ‘ - Puan Fateema


‘Kalo ayu...perkembangan anak alhamdulillah terbaaeekkk... Set wellness untuk breastfeed anak. Vitalea ni multivitamin lengkap. Ibu sihat, anak pon sihattt... Sedar tak sedar ayu dah makan vitalea ni nearly 4 month. Mom n siblings semua makan vitalea. Takde penat sangat rasanya terutama adik yang belaja kt mrsm yang sangat hectic. Sangat sesuai disyorkan untuk anak- anak yang study kat boarding school’ - Puan Rahayu Ibrahim.


‘Saya tidak pernah sedar kehebatan sehinggalah saya mencubanya setahun yang lalu.
Saya pemalas makan macam-macam tapi vitalea saya tak pernah miss..
Apa yang saya rase? Kenyang sepanjang hari bila saya makan? Selepas breakfast dan saya ambil esp kul 11 pagi. Then saya tak berapa nak kudap2..
Then i found out it has pottasium inside. And lack of pottasium menyebabkan kita asyik nak makan benda merapu.’ – Puan Nurul Aula


‘Saya amik vitalea dan ESP untuk tambah berat badan dan energy booster sepanjang hari. Dan paling best Vitalea ni lengkap dgn iron formula.. SANGAT SESUAI untuk saya yang ada history anemia ni.. tak payah telan vitamin iron semata yang doc bagi.. PERFECTTO! :-)) – Puan Lia


‘Bila amek vitalea after breakfast.. then seharian badan akan terasa sangat segar, tak penat.. both macro & micro nutrient sangat penting.. tanpa micro ..macro tak function.. sebab tu, dalam supplementation..semata-mata vitamins..tak boleh.. minerals juga tersangat perlu utk melengkapkan proses o-chem badan ni...- Puan Iffah


‘Badan segar je, i loike Even tidoq siang cuma 3 jam max lepas keja malam’ Puan Nazahatul Akmar


‘Saye anemic....konsisten esp +vitalea..dah ok...bdn dah tak sengal-sengal lagi...’ Puan Juliza


‘Kalau puasa.....sya just brsahur dengan cinch shake n 2 bji vitalea....pastu siap breastfeed my son lagi....sampai petang bertenaga....’ Puan Nurulazim


‘Suka vitalea..sebab ianya memberi tenaga sepanjang hari. Alhamdulillah. Tambahan pula tengah breastfeed baby sekarang ni.. – Puan Noor Zawani


‘Vitalea memang bagi energy yang luar biasa... dah lama tinggalkan vitalea, bila saya ambil semula wow!! lain macam rasa tenaga kat dalam badan ni.... vitalea mmg best.’ - Puan Azrina


‘SAYA SEMBUH MIGRAIN LEPAS MKN VITALEA , ESP, OSTEO’ – Puan Badrul Asiyah
Tetimoni credit : dasyifa.blogspot.com

Yang ini pula seorang ibu mengandung yang dah pening kepala nak meningkatkan HB dia. Ajak cuba Vitalea Shaklee dia tak mahu pula. Jom tengok kesudahannya.


Anemia Ibu Hamil ni Dah Warded Pun Degil - Nasib Kakak Garang from iReach HD on Vimeo.
https://youtu.be/Fb6hLg7VG-Y
Nak tahu satu rahsia lagi.. Seorang tokoh negara kita juga sebenarnya mengamalkan Vitalea Shaklee. Itulah rahsia beliau mengekalkan kesihatan beliau sehingga ke usia sekarang. Beliau adalah


TUN DR. MAHATHIR MOHAMMAD


Beliau memberi 5 tips rahsia kekal sihat cara Tun Dr. Mahathir di rancangan "SEGAR" terbitan TV3 pada tahun 1997. 5 tips tersebut adalah:

  1. Tidak menghisap rokok
  2. Tidak minum arak
  3. Makan secara bersederhana
  4. Tidur secukupnya
  5. "Makan multivitamin - Tun mengamalkan Vitalea dari Shaklee"
     
Lagi satu perkongsian dari saya. Produk Shaklee ni bukanlah salah satu lambakan produk kesihatan seperti yang banyak dipasaran sekarang. Ianya telah lama wujud, telah lama dipercayai dan digunakan oleh rakyat Malaysia sehinggalah ke Tokoh2 dan Aktor terkenal tanah air. Jemput lihat video ini, apa kesan yang Aktor Ashraf Muslim dapat dengan mengamalkan Vitalea dan B-Complex. Ketika rakaman, beliau baru sahaja mencuba supplement ini.


Baiklah, setakat ini sahaja perkongsian saya kali ini. diharapkan penulisan tidak seberapa ini dapat memberi manfaat kepada anda.

Sebelum saya terlupa, sempena 100 tahun Vitalea, pihak Shaklee ingin menghargai para pelanggan dengan memberi sebotol Vitalea secara percuma. Ya! PERCUMA.

Apa yang anda perlu lakukan, mendaftar sebagai ahli, buat pembelian serendah RM22, dan anda akan mendapat  sebotol Vitalea bernilai RM88.75.  Ya, hanya semudah itu...
Sila klik ikon dibawah untuk melihat kelebihan menjadi ahli Shaklee

KELEBIHAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE



Untuk tempahan anda boleh sms / wassup direct kepada saya di nombor ini







AYU

019-4110544
(Ikuti juga saya di Facebook. Type Nor Dania untuk mengikuti)











ANDA MUNGKIN JUGA MEMINATI ARTIKEL INI


ATASI SAKIT SENDI SEAWAL 5 HARI

VITALEA UNTUK KANAK-KANAK
KELEBIHAN COLLAGEN SHAKLEE

Tiada ulasan: