Ahad, 21 Jun 2015

PANDUAN SOLAT TARAWIKH BERSENDIRIAN DIRUMAH

Assalamualaikum...
Bagi semua umat Islam, saya mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan selamat menunaikan ibadah puasa di Bulan Ramadhan ini.. Semoga ibadah puasa kita kali ini lebih baik dari tahun lepas..

Mungkin agak lewat sedikit, tetapi atas sebab sibuk dengan kerja- kerja, baru hari ni saya sempat wish pada pembaca-pembaca JagaKesihatan.Com...

Bulan Ramadhan ni, banyak amalan2 yang boleh kita lakukan untuk kaut bonus pahala. Contohnya bersedekah, membaca Al-Quran, malah dengan menyediakan makanan bagi orang yang berpuasa pun kita dapat pahala! Ibadah yang sangat sinonim dengan Ramadhan adalan Solat Tarawikh. Semua umat Islam mendirikan solat ini  untuk mendapat bonus pahala yang berganda-ganda kan...

Biasanya kita lakukan solat ini secara berjemaah di Masjid. (Sememangnya lebih afdhal dan digalakkan) Tapi macam mana pula kalau tak berkesempatan ke masjid atas sebab2 tertentu.. Mungkin sebab perlu jaga anak kecil dirumah, kesihatan yang kurang baik... Adakah biarkan aje bonus pahala berlalu macam tu aje?

Baik, kat sini saya nak kongsikan cara- cara untuk dapatkan bonus pahala solat Tarawikh ni walaupun tak sempat ke masjid. Berikut saya kongsikan cara - cara bersolat secara berseorangan dirumah..









 


Semoga memberi manfaat buat semua.. ☺ Selamat menunaikan Ibadah dan mendapatkan bonus pahala yang berganda-ganda!!

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
Anda juga mungkin jga meminati article ini..










Catat Ulasan