Isnin, 10 Ogos 2015

7 CARA MENGATASI KULIT KERING

Assalamualaikum dan salam sejahtera.. terima kasih kerana sudi singgah di JagaKesihatan.Com!. Kali saya nak share kan tips cara nak mengatasi kulit kering. Kulit kering ni bukan saja boleh terjadi dai kawasan tangan, malah di seluruh muka dan badan.



Secara amnya, kulit kering ini bukanlah masalah yang serius, cuma ia agak mencacatkan penampilan, di mana kadang-kadang kulit jadi bersisik dan berkerut. Ada yang nampak lebih tua dari umur sebenar.

Antara penyebab kulit kering ini adalah suhu cuaca, air mandian dan mungkin juga anda bekerja di pejabat, terdedah dengan penghawa dingin. Alergi terhadap sabun basuh baju, sabun mandian, penggunaan kosmetik yang tidak bersesuaian dengan kulit juga dapat menjadi factor utama.

Jadi, ini adalah 7 tips untuk mengelakkan kulit kering yang boleh saya kongsikan hasil dari carian di majalah wanita ye..

 1. Mandi / Basuh muka dengan suhu air yang bersesuaian.

Seperti yang saya sebut diatas tadi suhu merupakan penyumbang kulit kering ni. Jadi untuk elakkan, pastikan mandi dengan suhu yang suam-suam aje untuk kekalkan kelembapan kulit.

2. Pelembab berbentuk krim Vs Pelembab berbentuk losyen.

Jika anda sememangnya ada masalah ini, seeloknya bertukar kepada pelembab berbentuk krim kerana ia lebih mudah menyerap ke dalam kulit. Kulit juga dapat manfaat daripada khasiat yang terkandung didalam krim tersebut. oleh itu, penting anda memilih produk yang bersesuaian dengan kulit anda. ketahui kandungannya.

3. Pemilihan Pencuci muka

Terdapat pelbagai bentuk pencuci muka yang berada di pasaran sekarang. Bagi individu yang bermasalah kulit kering seperti anda, elakkan pencuci muka yang bersabun. Pilihlah pencuci muka yang bergel kerana ia berasaskan air dan melembabkan wajah. Sekaligus mengelakkan kulit muka dari mengelupas.

4. Gunakan minyak zaitun

Minyak zaitun kaya dengan Vitamin E. Jadi memang sesuai sangat diaplikasi keseluruh badan. Vitamin E membantu menjadikan kulit halus, lembut dan kekal lembab.  Gunakan secara konsisten dan alami perubahannya..

5. Masker Avokado

Kisarkan avocado sehingga benar-benar halus, kemudian campurkan dengan air suam. Gaul sebati. Oleskan pada seluruh wajah dan leher. biarkan selama 20m ke 30m. boleh dilakukan 2 kali seminggu.

6. Kubis

Suka makan kubis? Selain membekalkan nutrient, ia boleh dijadikan masker! Caranya, hancurkan, sapu pada wajah dan tubuh yang bermasalah. BIarkan kering kemudian bilas dengan air bersih. Perlu konsisten sekurang-kurangnya 3 kali seminggu barulah dapat hasil yang memuaskan.

7. Lembabkan kulit dengan Madu

Em... barulah manis berseri-seri.. hehe.. caranya hanya oleskan madu setiap malam sebelum tidur. biarkan selama 10m - 15m. Kemudian bilas wajah dengan air perahan limau nipis atau air putih aje. Hasilnya, kulit menjadi lembab, halus dan kemerahan. Kulit yang kusam menjadi berseri!

 Ni bukan kakak-kakak je boleh apply, abam-abam pun boleh yer.. cubalah konsisten InsyaAllah menjadi.


OPPPPSSSS...

Leceh nak cari barang?
Tips ni lebih untuk kawasan muka aje...

Baik, saya kongsikan cara yang mudah, fleksible, effect untuk keseluruhan tubuh. Tak payah sapu-sapu.. (kalau rajin nak sapu pun ok..)

Gunakan aje set kecantikan Shaklee ni aje. Harga berbaloi dengan hasilnya.



http://www.jagasihat.blogspot.com/p/hrefhttpsvimeo.html

Dah ramai yang gunakan dan mengaku puas hati. Boleh ke link Testimoni kalau nak tengok testimoni lain ye. Lihat juga video Cara Elakkan Jerawat Di Muka Dengan Cepat Lepas 7 Tahun Terseksa!

Yang penting set ni takdenya kesan-kesan sampingan negative. Kulit mengelupas ke.. Kulit semakin nipis ke... Yang ada kulit semakin berseri-seri dan tak payah nak make up sangat. Ekspecially uolss yang malas nak make lama-lama macam saya ni. Anak 3 lagi nak di makeupkan, mana sempat mak nak make up lama2 kan!! (HUHUHU)

Eh, saya overclaime ke? Tak, this is a fact sebab saya dah cuba, rakan dan saudara terdekat pun dah cuba. Plus kesihatan juga terjaga dengan khasiat vitamin-vitamin ni.

Remember, Changing your brand will changing your life! Dah banyak dah produk kecantikan dan kesihatan yang saya dah cuba... Shaklee adalah yang terbaik setakat ini dan terbukti secara klinikal!

Actually, bulan ni tak ada promo khas dari Branch Shaklee.. tapi saya sendiri nak bagi special--special gift pada customer JagaKesihatan.Com.

Hanya set terpilih sahaja. (akan upload entry lain berkenaan set terpilih ni) yang penting set kecantikan ni termasuk juga.

Nak minyak Wangi ni free tak?


 
Terhad kepada 10 Customer Ekslusive terawal JagaKesihatan.Com. Siapa cepat dia dapat. sehingga hujung bulan ni aje.

Dan postage percuma ok!
GST saya bayarkan...

JIMAT RM25 (freegift + postage) DAN JIMAT GST ha.. untung kan..

Jadi, terus wassup saya di

Ayu
019-4110544 (untuk maklumat lanjut produk dan pembayaran)

Oh ye, dapatkan konsultasi secara percuma dan berterusan daripada saya selepas membuat pembayaran..
(jimat lagi..)

Salam sayang dan terima kasih kerana sudi menjengah blog ini... peace.. :)

Tiada ulasan: